Angående skolan

Jag tänkte att jag skulle förklara lite för er angående min skola och så vidare. För er som läst mina inlägg lite längre bak vet om att jag skrev att jag hade ett möte med min syo. Det är alltså en person som hjälper en med gymnasieval och sådär. Förra veckan träffade jag Gösta, han som hjälpt mig. Vi pratade om mina drömmar angående skolan, vad jag skulle vilja plugga och vad jag är intresserad av och så vidare. Plus att vi diskuterade mina betyg som inte alls ser så bra ut just nu. Därför har vi kommit fram till att jag inte kommer börja gymnasiet i höst. MEN, jag kommer inte börja om 9 an heller. Utan jag ska börja i en annan liten skola som är för ungdomar som behöver plugga upp sina betyg för att få gå den linje och skola som man önskar. Jag vill bli stylist (make up artist och frisör). Men som det ser ut just nu har jag ingen chans att komma in på någon av dom skolorna jag vill. Vilket är tråkigt, men jag har bara mig själv att gnälla på. Jag har skyhög frånvaro och totalt skitit i det jag skulle behövt göra i skolan, och bara gjort precis som jag vill. Vilket blev resultatet till detta, jag kommer få gå plugga ett extra år. MEN dock är det en riktiga bra chans jag fått. Jag har varit på skolan och hälsat på och alla är hur gulliga som helst, så jag tror nog att jag kommer trivas bra där. Jag har det här "valet" eller att börja plugga på folkhögskolan när jag är 18. Men hur kul är det? Ska jag ligga hemma och vänta på att åren ska gå och att jag ska fylla 18 för att börja plugga? Aldrig. Jag vill inte börja plugga när många av mina vänner ska ta studenten. Därför tar jag den här chansen som jag har fått nu och gör det bästa jag kan utav den. Har ni några frågor, är det bara att fråga på i kommentarsfältet.

Kommentarer
Postat av: Bella

När var det du började strunta i skolan eller vad man ska säga? :) Tur att det finns en lösning i alla fall!

2011-05-18 @ 21:02:53
Postat av: Emma

Det har varit lite till och från sen i 7 an, har haft lite perioder då jag bara har struntat i den helt. Ja verkligen, riktigt bra :)

2011-05-18 @ 21:40:28
URL: http://edsmar.blogg.se/
Postat av: Cattis Gustafsson

Du kommer alltså gå IV? eller är det inte iv för det låter ju exakt som iv?

2011-05-18 @ 21:55:08
URL: http://hejcattis.se
Postat av: Emma

Ja jo jag vet, men det är inte iv. Det här är en speciell liten skola för dom som är typ 95 och 94 som behöver plugga upp sig (: det är inte på gymnasiet.

2011-05-18 @ 22:11:27
URL: http://edsmar.blogg.se/
Postat av: Anonym

iv alltså?

2011-05-20 @ 18:26:08
Postat av: Emma

Om du läser det över så förklara jag att det inte är iv :)

2011-05-23 @ 13:23:43
URL: http://edsmar.blogg.se/
Postat av: vega

jo ! emma ska gå iv men hon vill inte säga det för hon tycker det är pinsamt.

2011-05-24 @ 10:37:39
URL: http://vmk.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha varför låtsas du vara Vega för? :) Jag är med henne nu och det är inte hon som har skrivit kommentaren och det är inte hennes ip adress. Sen OM det skulle vara så att jag skulle gå iv hade jag sagt det. Hade inte tyckt att det var pinsamt nånstans. Plus att det är på gymnasiet, typ sågbäck. Men nu är det så att jag ska börja i en "grundskola" som är med blandade åldrar i en och samma klass. Så iv är det icke, utan jag ska bara gå där och plugga upp mig och sen söker jag till gymnasiet när jag har fått upp mina betyg, precis på samma sätt som man gjorde nu i 9:an.

2011-05-24 @ 15:19:05
URL: http://edsmar.blogg.se/
Postat av: Vega

moget

2011-05-24 @ 15:51:42
URL: http://vmk.blogg.se/
Postat av: christin

vilken skola ska du gå i ?

2011-05-26 @ 22:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0